دانلود مستقيم مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2)

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دانلود مستقيم مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2)

۱۶ بازديد

مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2)

برچسب ها : مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2) , خودكشي , مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي , مباني نظري خودكشي , پيشينه تحقيق خودكشي , پيشينه پژوهش خودكشي , ادبيات تحقيق خودكشي , مباني نظري و پيشينه تحقيق خودكشي


مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2)
دسته: مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 60 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 54

مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي در 54 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc




=======================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
=======================================================

info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================

مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي در 54 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

كامل و قابل ويرايش

شامل مباني نظري و پيشينه تحقيق

شامل منابع داخلي و خارجي

منبع نويسي استاندارد

بخشي از مباني نظري:

خودكشي يكي از معضلات اجتماعي است كه ‏امروزه با توجه به پيچيده‏تر شدن تعاملات و ارتباطات در بيشتر جوامع رو به ‏افزايش است آمارها نشانگر آن است كه نابساماني‏هاي اجتماعي، ناملايمات زندگي و عدم‏توانايي مقابله با مشكلات از جمله دلايلي است كه به ويژه مردان را در معرض بسياري از آسيب‏هاي رواني و تمايل به خودكشي قرار مي‏دهد (پورافكاري، 1373).

بالا رفتن ميزان آن نزد گروه‏ها، اقشار و طبقات مختلف اجتماعي، نگراني فزاينده‏اي را براي جوامع امروز به وجود آورده است. امروزه خودكشي، خصوصاً در جوامع صنعتي در رديف پنج علت اول مرگ و مير قرار دارد. خودكشي هشتمين علت مرگ و مير در ايالت متحده و دومين علت مرگ در فاصله سني 14 تا 25 سال در آمريكاست. ميزان خودكشي در سالمندان نيز افزايش يافته و هم اكنون ميزان خودكشي سالمندان در سطح بين‏المللي 11- 7 و در آمريكا 16 نفر در هر صد هزار نفر تخمين زده مي‏شود. پديده خودكشي يك ناهنجاري اجتماعي است كه در ايران نيز شيوع دارد. كارشناسان سازمان بهزيستي كشور رتبه جهاني ايران را در خودكشي 58 اعلام نموده‏اند (محمدي و سعادتي، 1383).

خودكشي يك رفتار بدون مقدمه نيست. از جمله خصوصيات افرادي كه خودكشي مي‏كنند شامل: ناتواني آنان در يافتن راه حل مسائل، فقدان راهبردهاي مدارا براي كنار آمدن با عوامل استرس‏زاي اضطراري، عدم انعطاف‏پذيري و محدوديت تعداد راه حل‏هاي ارائه شده از طرف آن‏ها، است (نوروزي، 1373).

بخشي از تحقيقات انجام شده:

ابوالقاسمي‏و همكاران (1390) در يك پژوهش بر روي بيماران مبتلا به اسكيزوفرني مراجعه كننده به بيمارستان رازي شهر تبريز دريافتند كه از بعد‏هاي سرشت‏ و‏ منش ابعاد همكاري، اجتناب‏ از‏ آسيب و خودفرآوري، در تميز بيماران اسكيزوفرني داراي علايم مثبت و علايم منفي، نقش معنا‏داري دارند. احتمالا بر اين اساس مي‏توان از ابعاد همكاري، اجتناب‏ از‏ آسيب و خودفراوري به عنوان مؤلفه‏هاي تأثير‏گذار بر علايم مثبت و منفي استفاده نمود. در سطح نظري، يافته‏هاي پژوهش مي‏تواند نظريه‏هاي مربوط به نقش ابعاد سرشت و منش در علايم مثبت و منفي را تأييد كند و پرسش‏هاي جديدي را نيز در اين ارتباط مطرح نمايد. هم‏چنين استفاده از ابعاد سرشت‏ و‏ منش به منظور تميز افراد در معرض خطر اسكيزوفرني و برنامه‏هاي پيشگيرانه مناسب جهت شناسايي افراد در معرض خطر از طريق اين ابعاد و ارايه خدمات مشاوره‏اي و درماني از پيشنهادات ديگر اين پژوهش مي‏باشد. 

روسي[1] و همكاران (2011) در تحقيقي در كشور ايتاليا كه به منظور بررسي بعد‏هاي شخصيتي پس از بروز اختلال استرس پس از سانحه بر روي 375 نفر از افراد در معرض زلزله اكويلا ايتاليا و مقايسه آن‏ها با 480 نفر از افراد گروه گواه كه در معرض زلزله قرار نگرفته بودند با استفاده از پرسشنامه شخصيت سرشت‏ و ‏منش TCI  نتيجه گرفتند كه بعد شخصيتي اجتناب از آسيب در افراد بالغ و جوان داراي نمره بالاتر و در افراد مسن بعد شخصيت خود – راهبردي و اجتناب از آسيب داراي نمره پايين‏تر نسبت به گروه گواه بودند.

 


[1]- Alessandro Rossi

فهرست مطالب:

خودكشي

2-1-2-1- تعاريف خودكشي

2-1-2-2- رويكردهاي خودكشي

رويكرد جامعه‏

رويكرد مردم شناختي

 رويكرد روان‏شناختي

  رويكرد روان‏پزشكي

رويكرد زيستي خودكشي

رويكرد شناختي 

2-1-2-3- علت شناسي خودكشي

عوامل مستعدكننده

عوامل آشكارساز

عوامل تداوم بخش

2-1-2-4- انواع خودكشي

الف) خودكشي انجام يافته:

ب) اقدام به خودكشي: 

ج) افكار خودكشي: 

الف ) خودكشي دگرخواهانه

ب )خودكشي خودخواهانه:

ج) خودكشي ناشي از بي‏هنجاري:

د)خودكشي ناشي از تقدير:

2-1-2-5- عوامل مرتبط با خودكشي

خودكشي و عوامل اقتصادي

خودكشي و دين

خودكشي و تقليد

خودكشي و عوامل سياسي

خودكشي و تغييرات اجتماعي 

خودكشي و نهاد خانواده

پيشينه تحقيقاتي (داخلي و خارجي) در خصوص ارتباط متغيرهاي شخصيت و خودكشي

منابع

قيمت فايل فقط 29,000 تومان

لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد (كليك كنيد)

خريد

شماره تماس پيامكي براي مواقع ضروري : 09010318948

برچسب ها : مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي (فصل 2) , خودكشي , مباني نظري و پيشينه پژوهش خودكشي , مباني نظري خودكشي , پيشينه تحقيق خودكشي , پيشينه پژوهش خودكشي , ادبيات تحقيق خودكشي , مباني نظري و پيشينه تحقيق خودكشي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.