دانلود مستقيم مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت (فصل 2)

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دانلود مستقيم مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت (فصل 2)

۴۸ بازديد

مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت (فصل 2)

مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت (فصل 2)

 

توضيحات دانلود

 

 

دسته: مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 78 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 36

مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت در 36 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc




=======================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
=======================================================

info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================

مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت در 36 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

كامل و قابل ويرايش

شامل مباني نظري و پيشينه تحقيق

شامل منابع داخلي و خارجي

منبع نويسي استاندارد

بخشي از مباني نظري:

تعاريف شخصيت:

مسئله تعريف شخصيت يك مشكل عمده است و در خلال سال‏‏ها تعاريف مختلفي از شخصيت ارايه شده است. آلپورت توانست حدود 50 معنا را براي اين اصطلاح مطرح كند. تحليل آلپورت منطبق با تاريخ مفهوم شخصيت بود كه با اصطلاح به نقاب آغاز شد اين اصطلاح به نقاب كه ابتدا در نمايشنامه‏‏هاي يونان قديم به كار برده مي‏شد ،اشاره داشت و مضامين مختلف آن در زمينه‏‏هاي مختلفي مانند:الهيات، فلسفه، جامعه شناسي، زبان شناسي و روان شناسي راه يافت (شولتز و شولتز، 1381). دامنه ي تعاريف موجود از فرآيند هاي دروني ارگانيسم تا رفتارهاي مشهود ناشي از تعامل افراد در نوسان است. نظري اجمالي به تعاريف شخصيت نشان مي دهد كه تمام معاني شخصيت را نمي توان در يك نظريه ي خاص يافت؛ بلكه در حقيقت تعريف شخصيت بستگي به نوع نظريه هر دانشمند دارد. براي مثال وارن[1] شخصيت را مجموع خصوصيات شناختي، عاطفي، ارادي، فيزيولوژيك و مورفولوژيك مي داند. آلپورت[2] شخصيت را سازمان پوياي جنبه هاي رواني- جسماني[3] مي داند كه تعيين كننده فكر و رفتار هستند. شلدن[4] از شخصيت به عنوان سازمان پوياي جنبه هاي شناختي، عاطفي، ارادي، فيزيولوژيك و مورفولوژيك ياد مي كند. منصور معتقد است كه شخصيت تحولي است و هر نوع تعريفي درباره شخصيت به منزله نقطه توقف درباره يك فرايند است و با توجه به فراگير شدن«روانشناسي ژنتيك[5]»نه تنها از لحاظ روش شناختي بلكه از لحاظ محتوايي، اعتقاد به تعريفي دارد كه گمان مي كند براي وضع كنوني كاملاً موجه و متناسب است و آن اين است كه شخصيت فرد را در هر لحظه اي از تحول وي ، به منزله تظاهر يا تجلي ظرفيت سازشي فراگير او قلمداد كنيم (فتحي آشتياني، 1388). حتي وقتي موضوع تعريف شخصيت صرفاً از ديدگاه روان شناسي دنبال شود گستره آن بسيار وسيع است. ‏

شخصيت عبارت است از مفاهيم تجربي خاصي كه بخشي از نظريه شخصيتي هستند و توسط ناظر به كار برده مي‏شوند. به دليل فقدان يكپارچگي در نظريه شخصيت، ارائه توصيفي از شخصيت كه به طور مناسبي تمام عناصر گوناگون و متضاد موجود در اين حوزه پيچيده و دشوار از علم را در بر گيرد مشكل است. بهترين تعريفي كه در اين جا مي‏توان ارايه كرد تعريفي است كه نظر اكثر روان شناسان را در خصوص تقدم كاربرد بر نظريه نشان مي‏دهد يعني ؛شخصيت انتزاعي از آن دسته از خصوصيات پايدار شخصي است كه براي رفتار بين فردي او اهميت زيادي دارد. در كاربرد اين تعريف ما همچنين متأثر از تأكيد آلپورت (1937) هستيم كه شخصيت دقيقاً همان چيزي است كه فرد واقعاً هست؛ يعني شخصيت شامل عميق ترين و نوعي ترين خصوصيات فرد است (سياسي، 1382).

 

نظريه ‏‏هاي صفات:

 


[1] : Warren

[2] : Allport

[3] :Psycho- Physic

[4] :Sheldon

[5] :Genetic Psychology

بخشي از تحقيقات انجام شده:

احمدي و همكاران (1388)پژوهشي با عنوان عوامل مرتبط با بزهكاري دانش آموزان دبيرستاني انجام دادند،روش اين مطالعه با روش پيمايشي و با استفاده از پرسشنامه خود گزارشي به جمع آوري اطلاعات از بين 499 دانش آموز دختر و پسر مقطع دبيرستان شهرستان آباده (شهرهاي آباده، بهمن، صغاد، ايزدخواست، سورمق) پرداخته است.

يافته ها اين پژوهش نشان داد كه متغيرهاي وابستگي به دوستان، مذهبي بودن و استفاده از رسانه هاي جمعي به ترتيب بيش ترين رابطه را با متغير بزهكاري جوانان داشته اند. مدل تحقيق با سه متغير فوق 31 درصد تغييرات متغير وابسته را تبيين مي كند . به نظر مي رسد كه گروه هاي همسالان در تقويت رفتار بزهكارانه جوانانشان از اهميت زيادي برخوردارند. تقويت هويت مذهبي جوانان مي تواند به كاهش ميزان بزهكاري كمك كند.در كنار اين دو،كاهش محتواهاي خشونت آميز برنامه هاي رسانه هاي جمعي بخصوص مي تواند به كاهش بزهكاري بينجامد.

آدامز و ديگران[1](1994) در پژوهشي كه با استفاده از روش كمي و تكنيك پيمايشي و به صورت پرسشنامه انجام داده اند، روشن ساخته اند كه ميان بزهكاري و  مهاجرت افراد، رابطه ي معناداري وجود دارد. تفاوت هاي اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي  و رفتاري كه مهاجرين در فضاي جديدي كه به آن مهاجرت كرده اند با آنها مواجه  مي شوند؛ شخصيت افراد مهاجر را كه حجم عمده اي از آنها را نوجوانان تشكيل  مي دهند، تحت تأثير قرار داده و اين مسئله به پيدايش و شيوع رفتارهاي بزهكارانه از  سوي ايشان دامن مي زند.

مايرز[2](1995) نشان داده است كه ميان رفتارهاي بزهكارانه و نمرات آسيب شناسي رواني و برخي اختلال­هاي شخصيتي از جمله اختلال شخصيت  خودشيفته، رابطه ي معناداري وجود دارد.

 


[1] :Adamz at all

[2] :Mayerz

فهرست مطالب:

تعاريف شخصيت:

نظريه‏‏هاي صفات

الگوي نظري براي پنج عامل:

كاربرد الگوي پنج عاملي:

مؤلفه هاي ويژگي هاي شخصيت:

جنبه هاي توصيفي شخصيت

نظريه ي بازداري

نظريه ي برانگيختگي

تحول شخصيت:

اجتماعي شدن    : 

روان پريشي گرايي (سايكوتيك) :

 افسردگي روان پريش:

روان نژند گرايي:

جرم جويي:

تحقيقات انجام شده:

داخل كشور:

خارج كشور

 منابع

 

لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد (كليك كنيد)

خريد

شماره تماس پيامكي براي مواقع ضروري : 09010318948

برچسب ها : مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت (فصل 2) , شخصيت , مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصيت , مباني نظري شخصيت , پيشينه تحقيق شخصيت , پيشينه پژوهش شخصيت , ادبيات تحقيق شخصيت , مباني نظري و پيشينه تحقيق شخصيت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.