دانلود مستقيم پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دانلود مستقيم پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري

۳۸ بازديد
دسته بندي معماري
فرمت فايل ppt
حجم فايل 1572 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 35
پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري

روانشناسي محيطي مطالعه پيچيده بين مردم و محيط اطرافشان است. به عقيده جيفورد (Gifford) روانشناسي محيطي با شاخه اصلي روانشناسي تفاوت دارد زيرا به محيط فيزيكي روزمره مي پردازد. اين علم چارچوبي از نقطه نظرات، تحقيقها و فرضيات را فراهم مي آورد كه مي تواند به ما در درك بهتري از روابط متقابل انسان و محيط اطراف، كمك كند. با استفاده از اين دانش مي توان پيش از طراحي و ساخت، ارزيابيهايي را انجام داد كه بهترين ابزار براي طراحان حرفه اي به حساب مي آيد. اگر ما بدانيم چه چيز در گذشته عملكرد بهتري از خود نشانداده است، براي طراحي بهتر در آينده آمادگي بيشتري خواهيم داشت. با استفاده از تئوريهاي كنترل مي توان مشاهده كرد كه محيط نقش اساسي را در شكل گيري احساس ارزشها و توانمند ساختن براي افراد و گروههاي مختلف ايفاء مي كند. فرضيه فضاي قابل دفاع پيشبيني مي كند كه تغييرات مشخصي در طراحي فضاهاي مسكوني كه باعث كاهش فضاهاي شهري عمومي و افزايش طبيعي نظارت، بازبيني و حس مالكيت توسط ساكنين مي شود، باعث كاهش جرم خواهد شد. در محله هايي در اوهايو و نيويورك با در نظر گرفتن اين امر در طراحي و توجه به فضاهاي قابل دفاع، نرخ جرم كاهش يافته است. نمونه ديگر پاركي در يكي از محلات سياتل مي باشد كه ساكنان محله نهايت مراقبت و نگهداري را از پارك محله خود انجام مي دهند. شهروندان نقش فعالي را در از بين بردن علفهاي هرز، تميزكردن مسيرها و بطور كلي مراقبت از سلامت پارك ايفاء مي كنند. در اصل آنها پارك را مال خود مي دانند.
پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري براي دروس معماري منظر ، طراحي معماري ، تنظيم شرايط محيطي و … كاربرد دارد. اين پاورپوينت در ۳۵ اسلايد آماده شده كه در ادامه مي توانيد بخشي از آن را مطالعه نموده و فهرست مطالب اين پاورپوينت را نيز مشاهده نماييد و در صورت تمايل اقدام به خريد پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري نماييد.
فضاي معماري با زندگي رابطه اي نا گسستني دارد . انسان هنگامي كه متولد مي شود در فضايي جديد قرار مي گيرد كه همان فضاي معماري است. انسان در فضاي معماري زندگي مي كند، به فضا فكر ميكند و فضا را خلق مي نمايد . معماري هنر به نظم درآوردن فضاست و انسان نمي تواند قبل از آنكه افعال خود را منظم كرده و به زندگي خود نوعي سازمان بخشيده باشد فضا را به نظم درآورد. رابطه انسان با فضاي معماري رابطه اي است روزمره كه بخش مهمي از زندگي او را در بر مي گيرد. زيرا انسان اين فضا را از درون نيز تجربه مي كند . از اين رو بعد از قرن ها هنوز مساله اصلي معماري، فضا و زندگي و چگونگي ارتباط بين اين دو است. فضاي معماري كه اصلي ترين وجه معماري است، از طريق اصلي ترين وجه زندگي يعني خلاقيت مي تواند ايجاد شود.
فهرست:
رابطه انسان ، فضا ، معماري
عناصر خطي عمودي در معماري
فرم هاي الحاقي و برش يافته
فرم هاي مجموعه اي
تفكيك وجه
روانشناسي در معماري
فضاهاي معماري
روانشناسي رنگ و معماري ايراني
اهميت روانشناسي در معماري مدارس
فلسفه معماري ويژگيهاي روحاني و فرا واقعي
روانشناسي محيط و معماري منظر
تفاوت هاي طراحي درك محيطي و درك عاميانه
تعادل در معماري
انواع تعادل
خلاقيت در معماري
تكنيك هاي خلاقيت
بافت
شكل
حجم
روانشناسي در طراحي داخلي
عنوان: روانشناسي محيط در معماري
فرمت: پاورپوينت
حجم در حالت فشرده: 1.5 MB
صفحات: 35 اسلايد

دانلود پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري

برچسب ها : پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري , روانشناسي محيط در معماري , پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري , دانلود پاورپوينت روانشناسي محيط در معماري , روانشناسي در طراحي داخلي , رابطه انسان ، فضا ، معماري , عناصر خطي عمودي در معماري , روانشناسي در معماري , فضاهاي معماري , روانشناسي رنگ و معماري ايراني , اهميت روانشناسي در معماري مدارس , فلسفه معماري ويژگيهاي روحاني و فرا واقعي , روانشناسي محيط

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.