دانلود انلاين مباني و پيشينه نظري بهره وري

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دانلود انلاين مباني و پيشينه نظري بهره وري

۵۷ بازديد

برچسب ها : مباني و پيشينه نظري بهره وري , مباني و پيشينه نظري بهره وري, مباني و پيشينه نظري بهره وري, مباني و پيشينه نظري بهره وري, مباني و پيشينه, مباني و پيشينه نظري بهره وري نظري بهره وري, مباني و پيشينه نظري بهره وري, مباني و پيشينه نظري بهره وري

مباني و پيشينه نظري بهره وري

 

در 28 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت docx

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت docx

........................................................................................................

قسمتهايي از متن:

يكي از اهداف هر سازمان، دست¬يابي به بهره¬وري است. براي رسيدن به اين هدف، راهي جز توسل به نوعي ديدگاه سيستمي، بومي و كاربردي وجود ندارد. موفقيت¬هاي چشمگير دهه¬ي اخير سازمان¬هايي با حداقل امكانات از يك سو و شكست سازمان¬هايي با بهترين توانايي¬هاي مادي از سوي ديگر بيانگر نقش قابل توجه عوامل غير مادي و معنوي در موفقيت آنها بوده است (اسكولتز  و اسكاتز ، 1998).
بهبود بهره‌وري موضوعي بوده كه از ابتداي تاريخ بشر و در كليه نظامهاي اقتصادي و سياسي مطرح بوده است (كريمي و پيراسته، 1383). اما تحقيق درباره چگونگي افزايش بهره‌‌وري بطور سيستماتيك و در چارچوب مباحث علمي تحليلي از حدود 230سال پيش به اين طرف به طور جدي مورد توجه انديشمندان قرار گرفته است. واژه بهره‌وري براي نخستين بار به وسيله فرانسوا كنه رياضيدان و اقتصاددان مكتب فيزيوكراسي(حكومت طبيعت) به كار برده شده است. در سال 1883 فرانسوي ديگري به نام «ليتره»، بهره‌وري را دانش و فن توليد تعريف كرد. در سال 1950 سازمان همكاري اقتصادي اروپا  به طور رسمي بهره وري را چنين تعريف كرد: بهره‌وري حاصل كسري است كه از تقسيم مقدار يا ارزش محصول بر مقدار يا ارزش يكي از عوامل توليد بدست مي آيد (رفيعي و زيبايي ،1383).
كوشش¬هاي بشر همواره بر آن بوده تا حداكثر نتيجه را با كمترين امكانات و عوامل موجود به دست آورد. اين كوشش¬ها را مي¬توان دست¬يابي به بهره¬وري بالاتر ناميد. بهره¬وري، مفهومي است كه به¬عنوان يك ويژگي بسيار مهم به سيستم¬هاي باز نسبت داده مي¬شود و اهميت آن تا اندازه¬اي است كه مي¬توان آن را هدف نهايي هر سيستمي به حساب آورد (رضايي، 1388).
براي بهره¬وري تعاريف متعددي ارائه شده است، بعضي از آنها بسيار توصيفي هستند مانند اينكه بهره¬وري استفاده بهينه از منابع انساني و مادي سازمان است كه بر اساس اين تعريف، اندازه¬گيري بهره¬وري يك مساله بسيار پيچيده و غامض تلقي مي¬گردد.آلبرت آفتاليون (1991) در مقاله¬اي تحت عنوان سه مفهوم قدرت، توليد و درآمد كه در مجله اقتصاد سياسي به چاپ رسيد، بهره¬وري را به مفهوم رابطه ميان مقدار محصولي كه در مدت معيني به دست مي¬آيد و مقدار عوامل مصرف شده در جريان توليد آن محصول تعريف نمود.

 

دسته: مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل: doc
حجم فايل: 45 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 28

مباني و پيشينه نظري بهره وري

درباره اين فايل انتقادي داريد؟

راه هاي تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 

 

خريد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.