مقاله راهكار افزايش سرعت روان خواني دانش آموزان اول ابتدايي
دسته: plan پلانفرمت فايل: doc
حجم فايل: 574 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 43
بررسي راهكارهاي افزايش سرعت روان خواني در فراگيران پايه ي اول ابتدايي در سال تحصيلي 88-87
چكيده
آموزش روان خواني در دوره ي ابتدايي مي تواند كمك شاياني به پيشرفت درك معنايي ساير دروس كرده، و كودكان امروز را براي ورود به دنياي رو به پيشرفت فردا آماده تر كند.
در اين پژوهش كه بررسي راهكار هايي جهت افزايش سرعت روان خواني در فراگيران پايه ي اول بود در يك كلاس28نفره و يك دبستان پسرانه در ناحيه 6مشهد به اجرا در آمد.
در شواهد جمع آوري شده مشخص شد كه فراگيراني كه در خواندن با مشكل مواجه اند، به صورت زنجيره وار در ساير مهارت هاي زبان آموزي از جمله ( شنيدن ) به شدت دچار ضعف مي باشند. براي بهبود اين وضعيت با صلاح ديد صاحب نظران و شواهد موجود راهكار ( تأكيد بر جمله خواني و آموزش آن و پرهيز از كلمه خواني ) به اجرا در آمد كه پس از اجراي راهكار انتخابي شدت ضعف فراگيران تا حدي كاهش يافت كه به بهبود خواندن آن ها انجاميد. در شواهد كتابخانه اي نيز راهكار هاي بسيار مؤثري ذكر شده است كه اجراي هر كدام از آن ها محاسن زيادي را در بر داشته و خواندن آن كمك مؤثري به معلمان مقطع ابتدايي خواهد كرد.
اگر چه اين تغييرات چندان چشم گير نبود اما ما را به هدف مورد انتظار نزديك كرد. طبق ارزشيابي و مصاحباتي كه با همكاران و دانش آموزان انجام شد، اين راهكار اثر بخشي كافي را با توجه به زمان اندك داشته است. اميدواريم كه نتايج اين پژوهش اندكي از مشكلات جامعه ي تعليم و تربيت را بهبود بخشد.
ان شاء ا...
فهرست
چكيده
مقدمه
«توصيف مشكل»
1-1 توصيف خودم 6
2-1 توصيف محيط 6
3-1 توصيف مشكل 8
«شواهد (1)»
1-2 شواهد محيطي 10
2-2 شواهد كتابخانه اي 14
«تجزيه و تحليل شواهد (1)»
1-3 چكيده 24
2-3 تعيين علل مشكل 24
3-3 تعيين راهكار هاي پيشنهادي 25
4-3 حذف بعضي راهكار ها و علل حذف 26
5-3 خلاصه ي جدول نظر سنجي 27
«اجراي راه حل»
1-4 علت اصلي انتخاب راهكار پيشنهادي 28
2-4 اجراي راهكار ( شرح مفصل) 29
3-4 گزارش لحظه به لحظه 29
4-4 مشكلات ضمن اجرا 31
«شواهد (2)»
5- گرد آوري شواهد(2) 33
«ارزشيابي»
6- ارزشيابي و تجزيه و تحليل اطلاعات 35
«گزارش دهي»
7- تجديد نظر و گزارش نهايي يا اطلاع رساني 38
«فهرست منابع»
8- منابع
=====================
تجزيه و تحليل شواهد (1)
1-3 چكيده
بر طبق نتايج به دست آمده از شواهد (1) فراگيران داراي مشكل سرعت خواندن به طور زنجيره وار در مهارت هاي چهار گانه ي زبان آموزي ضعف داشته و بيشترين شدت ضعف در حافظه ي شنيداري مي باشد.( نمودار شماره ي 1)
تحصيلات اولياي اين دانش آموزان ديپلم يا زير ديپلم بوده كه سطح سواد والدين با عدم آشنايي آن ها به شيوه هاي نوين آموزش ( كتاب هاي بخوانيم و بنويسيم جديد ) ارتباط مستقيم داشته و باعث تناقض مي شود. اين اولياء شيوه هاي جديد را نپذيرفته و نسبت به آن مقاومت نشان مي دهند كه اين مقاومت بر نگرش كودكان تأثير دارد. در ابتداي سال CD هاي تكميلي در اختيار دانش آموزان قرار گرفت كه فراگيران مشكل دار به علت عدم دسترسي به رايانه قادر به استفاده از آن نمي باشند. فراگيراني كه از CD استفاده كرده اند پيشرفت چشم گير تري در روان خواني دارند.
درباره اين فايل انتقادي داريد؟
راه هاي تماس با ما:
شماره تماس : 09010318948
برچسب ها : مقاله راهكار افزايش سرعت روان خواني دانش آموزان اول ابتدايي , مقاله راهكار افزايش سرعت روان خواني دانش آموزان اول ابتدايي , بررسي راهكارهاي افزايش سرعت روان خواني در فراگيران پايه ي اول ابتدايي در سال تحصيلي 8887