دريافت انلاين مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه,مرجع فايل آنلاين

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دريافت انلاين مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه,مرجع فايل آنلاين

۲۴ بازديد

مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه

برچسب ها : مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه , مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه, مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه, مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه, مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه

مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه

 

توضيحات دانلود

درباره اين فايل انتقادي داريد؟

راه هاي تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 

 

خريد

مباني نظري فصل دوم درباره طرحواره هاي ناسازگار اوليه

در 51 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع طرحواره هاي ناسازگار اوليه

 

تاريخچه طرحواره

طرح واره به طور كلي به عنوان ساختار[1]، قالب [2] يا چارچوب [3]تعريف مي شود.

در فلسفه يونان باستان قديم منطقيون رواقي[4]، مخصوصاً فروسيپوس[5] (206 الي 279 ق.م) اصول منطقي را در قالب « طرح واره ي استنباط[6]» مطرح كردند (نوسبام[7]،1994 به نقل از يانگ و همكاران 2003) و از آنچه بين همه اعضا يك طبقه مشترك است .همچنين بعضي از حوزه هاي گوناگون ديگري كه در آن از مفهوم طرح واره استفاده شده است، شامل نظريه مجموعه ها، هندسه جبري، آموزش، نقدهاي ادبي، و برنامه نويسي كامپيوتري است. زيربناي نظريه طرح واره در كارهاي ايمانوئل كانت[8](1929،1781) رديابي مي شود. او توصيف كرد كه طرح واره ي سگ يك الگوي ذهني است كه مي تواند تصوير يك سگ چهارپا را در كليتي توضيح دهد كه بدون محدوديت براي تجربه ي هر تصوير معين يا بازنمايي هر تصوير ممكن به صورت ملموس و عيني مي باشد(آجيده[9]،2003). طرح واره در نظام فلسفي كانت به عنوان «درك ودريافت نقطه اشتراك تمام عناصر يك مجموعه» تعريف مي شود. او معتقد بود ادراك و حافظه، نتيجه تجارب حسي دنياي خارج هستند كه تحت ساختارهاي شناختي متأثرمي شوند و تغيير شكل مي دهند(پيس[10]،1988؛ استين[11]،1992 و استين و يانگ،1992).

كسي كه اولين بار مفهوم طرح واره را بسط داد بارتلت[12] در سال 1930 بود .بارتلت(1932) با بسط نظريه طرح واره اش براي روان شناسان عصر خود يك چهارچوب طرح واره ايجاد كرد و در رابطه با اطلاعات جديد به تأثير آگاهي قبلي بر ادراك و حافظه پرداخت. او دريافت فراخواني حافظه الزاماّ توسط سرشت و منش تعيين مي شود و گذشته فرد در جريان رويدادهاي كنوني به طور مداوم بازسازي مي شود. متخصصان باليني قبل از1980، اختلالات شخصيت را با اصطلاح «منش» مشخص مي كردند. امروزه در ارتباط با بعد روان شناسي، براي اختلالات شخصيت به جاي واژه «منش» از اصطلاح «طرحواره» استفاده مي شود. بيشتر اوقات اگر نگوييم هميشه، فرآيندهاي مربوط به طرح واره به صورت خودكار و بدون آگاهي بر بخشي از سيستم دريافتي ـ ادراكي ما اتفاق مي افتد. بدين ترتيب از اوايل دهه ي 1980، نظريه طرح واره وسيله اي مقدماتي براي درك جنبه هاي روان شناختي فرهنگ نيز شده است. واژه طرح واره در روان شناسي و به طور گسترده تر در حوزه شناختي، تاريخچه اي غني و برجسته دارد. در حوزه رشد شناختي، طرح واره به عنوان «نقشه انتزاعي شناختي» در نظر گرفته مي شود كه راهنماي تفسير اطلاعات و حل مسئله است. بنابراين ما به يك طرح واره زباني[13] براي فهم يك جمله و به يك طرح واره فرهنگي[14] براي تفسير يك افسانه نياز داريم(يانگ،كلوسكو و ويشار؛ ترجمه حميدپورو اندوز،1389).

شناخت درماني، بك (1976) در اولين نوشته هايش به مفهوم طرح واره اشاره كرد. با اين حال در بافتار روان شناسي و روان درماني طرح واره به عنوان اصل سازمان بخش كلي در نظر گرفته مي شود كه براي درك تجارب زندگي فرد ضروري است. يكي از مفاهيم جدي و بنيادي حوزه روان درماني، اين است كه بسياري از طرح واره ها در اوايل زندگي شكل مي گيرند، به حركت خود ادامه مي دهند و خودشان را به تجارب بعدي زندگي تحميل مي كنند، حتي اگر هيچ گونه كاربرد ديگري نداشته باشند. اين مسئله، همان چيزي است كه گاهي اوقات به عنوان نياز به هماهنگي شناختي [15] از آن ياد مي شود، يعني «حفظ ديدگاهي در مورد خود يا ديگران؛ حتي اگر اين ديدگاه نادرست يا تحريف شده باشد. با اين تعريف كلي، طرح واره مي تواند مثبت يا منفي، سازگار يا ناسازگار باشدو همچنين مي تواند در اوايل زندگي در سير بعدي زندگي شكل بگيرد (يانگ،كلوسكو و ويشار؛ ترجمه حميدپورو اندوز،1389).


1.Structure

2.Frame work

3.Outline

4.Stoic Logicians

5.Frosippus

6.Inference Schemate

7.Nussbaum

8. Kant

9. Ajideh

10.Pace

11. Stein

12. Bartlett

1.Linguistic Schema

2.Cultural Schema

3.Cognitive Consistency

 

خريد

ساير محصولات ويژه

مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره كيفيت زندگي ( فصل دوم پايان نامه )

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي M...

مباني نظري و پيشينه پژوهش راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان ( فصل دوم پايان نامه )

مباني نظري و فصل دوم پايان نامه با موضوع جهت گيري زندگي

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كمال گرايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.