دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري

۲۵ بازديد

مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري

درباره اين فايل انتقادي داريد؟

راه هاي تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 

 

خريد

مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري

در 30 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي و فارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

اختلالات رفتاري

1-1-2  تاريخچه اختلالات رفتاري

تا سال 1997 اصطلاح (ناتواني جدي هيجاني[1]) در قوانين آموزش ويژه مورد استفاده قرار مي گرفت، در حال حاضر اصطلاح (اختلالات رفتاري) توسط)مجمع كودكان مبتلا به اختلالات رفتاري([2] پذيرفته شده است و از اين نظر كه بر جنبه­ ي قابل مشاهده ­ي مشكلات كودكان متمركز است بر ساير اصطلاحات برتري دارد. از آنجايي كه رفتارهاي مشكل ساز اغلب نابهنجار ناميده مي شوند ارايه تعريفي مناسب از بهنجار و نابهنجاري به منظور تعريف و طبقه بندي اختلالات رفتاري ضروري به نظر مي رسد. نابهنجاري را مي توان انحراف از اعتدال (حدوسط) تعريف نمود. البته جهت اين انحراف منفي است.اين موضوع كه اختلال، واكنش فرد به شرايط محيطي يا اختلال در كاركرد هاي درون فردي است، همواره مورد بحث بوده است(ماش و دوزويس[3]، 1996).

شايد جامع ترين معيار براي قضاوت در مورد اختلالات رفتاري، هنجارهاي فرهنگي و اجتماعي باشند(بنديكت[4]، 1934). پس از مطالعات گسترده اظهار داشت كه هر جامعه اي رفتارهاي خاص را انتخاب مي كند كه مناسب آن است و افراد در آن جامعه به گونه اي پروش مي يابند كه رفتارهاي آنان مطابق با ارزش هاي جامعه باشد. افرادي كه به هر دليل اين رفتارها را از خود بروز ندهند، اجتماع آنان را منحرف قلمداد مي كند. انحراف همواره به هنجارهاي فرهنگي مربوط است(نلسون و ايزرائيل[5]، 2000).

جنسيت نيز بر هنجارهاي فرهنگي- اجتماعي تاثير دارد. در اغلب جوامع از مردها انتظار مي رود موجوداتي پرخاشگر، سلطه­ گر­تر، ماجراجوتر و فعال تر از زنان باشند. در مقابل از زنان انتظار نمي رود حساس تر،عاطفي تر، وابسته تر و آرام تر از مردان باشند.الگوهاي جنسيت، ما را در قضاوت در مورد رفتار بهنجار ياري مي دهند(نلسون و ايزراييل، 2000). سن و سطوح تحولي فرد هم، در قضاوت در مورد رفتار، مهم تلقي مي شوند. در دوره نوجواني به علت تغييرات سريع، سطح تحول بسيار تعيين كننده است، بنابراين وجود هنجارهاي تحولي به ارزيابي رفتار كمك بسيار مي كند.

در ارزشيابي رفتار كودكان، احساس و نگرش اطرافيان نزديك نيز نقش دارد.بر طبق پژوهش هاي انجام شده، ارجاع كودكان به متخصصان بهداشت رواني به ويژگي هاي خانواده، معلمان و افرادي كه با كودك سرو كار دارند، بستگي دارد(كاستلو و آنگلو[6]، 1995).

مطالعات بسياري در مورد ناسازگاري هاي اجتماعي صورت گرفته است. در حال حاضر ناسازگاري اجتماعي، اختلال سلوك[7] و رفتارهاي پرخاشگرانه، مخرب و ضد اجتماعي تلقي مي شود. اختلال سلوك بيش از ساير اختلالات در دانش آموزاني كه مبتلا به اختلالات رفتاري هستند مشاهده مي شود(كلاين[8]، 1990) ...

...


[1] seriously emotionally disturbed

[2] council for children with behavioral disorder

[3] Mash & Dozois

[4] Benedict

[5] Nelson & Israel

[6] Costello & Angold

[7] conduct Disorder

[8] Cline

...

2-2 اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي

اختلال نارسايي (ADHD) يكي از شايعترين اختلال هاي عصب – رفتاري تشخيص داده شده در ميان دانش آموزان است كه با مشكلاتي در زمينه هاي آموزشي از جمله عملكرد ضعيف ، مردودي و ترك مدرسه همراه است و مي تواند منجر به مشكلات ناسازگاري در مدرسه و رفتارهاي اختلال گرگردد . ( ولريچ ، لامبرت ، بيكمن ، سيمونز ، دوفينگ [1]و همكاران ، 2004 ). نكته ي مهم اين است كه شناسايي و درمان به موقع اين اختلال منجر به بهبودي قابل توجهي در عملكرد فردي و اجتماعي دانش آموز و كاهش نشانه هاي اختلال خواهد شد .

12-2  شيوع نارسايي توجه/ بيش فعالي

برآورد شده كه 3 تا 5 درصد كودكان به(ADHD) مبتلا مي شوند ( ويزوموراي ، 2002 ) اگرچه اين آمار بيشتر در آمريكاي شمالي بدست آمده در زمينه يابي ( بريتانياي كبير ) مشمول بر 10438 كودك سنين بين 5 تا 15 سال نتايج نشان دهنده ي اين بود كه 3.62 درصد پسران و 0.85 درصد دختران مبتلا به (ADHD) مي باشند ( فورد ، گودمن و ميتوز[2] ، 2003).

2- 2-2  سبب شناسي

نظريه هاي متعددي در خصوص تبيين نارسايي توجه / بيش فعالي تدوين شده است كه مي توان اين نظريه ها را به دو دسته كلي تقسيم كرد ؛ نخست نظريه هايي كه عمدتا بر نقش عوامل زيستي در سبب شناسي نارسايي توجه / بيش فعالي تاكيد مي كنند ، دوم نطريه هاي درون رواني كه تلاش مي كنند تا نشانه هاي بي توجهي ، بيش فعالي / تكانشگري را بر حسب يك نقص مركز بنيادين توجيه كنند(كار،2006). ...

...


[1] Wolraich, Lambert, Bickman, Simmons, Doffing & Worley

[2] Ford, Goodman & Meitzer

...

 

خريد

برچسب ها : مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري , مباني نظري و پيشينه پژوهش انواع اختلالات رفتاري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.