دريافت مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دريافت مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج

۱۶ بازديد

مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج


برچسب ها : مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج , مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج , مباني نظري پژوهش , پيشينه پژوهش , فصل دوم پايان نامه

در 25 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

 

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع نگرش به ازدواج

 

در هر پژوهشي مباني نظري و طرح ديدگاههاي نظريه پردازان از اهميت ويژه اي برخوردار است. يكي از جنبه ها عمده و ضروري در هر پژوهش مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقيق است. در اين راستا در اين فصل ابتدا به بررسي مباني نظري نگرش به ازدواج پژوهش پرداخته مي شود و سپس پيشينه تحقيق مورد بررسي قرار مي گيرد.

2-1.                 نگرش به ازدواج

2-1-1.                  مفهوم نگرش

مفهوم نگرش[1]، امروزه يكي از مفاهيم كليدي در روان شناسي اجتماعي است كه از دهه 1950 به بعد متداول گرديده و توجهات زيادي را در بين محققين به خود جلب كرده است و تحقيقات فراواني نيز در اين زمينه صورت گرفته است. تعريفي كه اكثر روان شناسان از واژه نگرش دارند عبارتند از: نگرش، نظامي بادوام است كه شامل يك عنصر شناختي[2]، يك عنصر احساسي[3] و تمايل به عمل است. عنصر شناختي، شامل اعتقادات و باورهاي شخص درباره يك انديشه يا شي است. عنصر احساسي يا عاطفي، آن است كه معمولا نوع احساس عاطفي با باورها ما پيوند دارد و تمايل به عمل به جهت آمادگي براي پاسخگويي به شيوه اي خاص اطلاق مي شود. نگرش، حالت كلي فرد است، در واقع درك ذهني فرد از زندگي، مردم و وقايع. از نقطه نظر فردي، نگرش؛ نحوه ديد افراد به چيزهاست به صورت ذهني و اين مقوله تماما از ذهن آغاز مي شود. نگرش افراد از روي گفتار و كردار آنان براي ديگران مشخص مي شود(پيك[4] و هريس[5]، 2002). نگرش هاي قوي تر، پايدارترند و بيشتر احتمال دارد رفتارها را پيش بيني كنند و نگرش هايي كه مشخصا، مربوط به خود يا دسترسي به آنها زمان بر است؛ پايدارتر هستند و بيشتر احتمال دارد كه به رفتار منجر گردند تا نگرش هاي ديگر (ريجيو[6] و وايزر[7]، 2008).

2-1-2.                  ويژگي هاي نگرش

در زير به برخي از ويژگي هاي نگرش اشاره مي شود (آذربايجاني، سالاري فر، عباسي، كاوياني و موسوي اصل، 1385):

  1. سازه اي است فرضي زيرا خود نگرش، وراي وجود مولفه هايش، وجود عيني ندارد، و قابل مشاهده مستقيم و سنجش كمي نيست و براي كمي كردن آن لازم است به كمي كردن مولفه هاي آن بپردازيم.
  2. اكتسابي است و به تدريج وجود مي يابد؛ زيرا تجربه و آموزش در آن موثر است.
  3. نسبتا پايدار است؛ چون يك نظام است و از ابعاد مختلف و هماهنگ برخوردار است و تغيير آن آسان نيست.
  4. فردي يا گروهي است؛ زيرا در بسياري از مواقع نگرش ما ناشي از موقعيت هاي گروهي است.
  5. دراي مولفه هاي شناختي، عاطفي،  رفتاري است و هريك از مولفه ها مي تواند به صورت هشيار يا ناهشيار باشد.
  6. از ويژگي اصلي يا فرعي برخوردارند، مانند اين كه نگرش مانسبت به شغل، زندگي خانوادگي و مسائل اعتقادي خود (نگرش اصلي) عميق تر از نگرش ما نسبت به پايه تحصيلي فرزند همسايه ما (نگرش فرعي) است.
  7. مولفه هاي هر نگرش، اعم از اصلي و فرعي، با يكديگر تعامل دارند: هيچ رفتاري نيست كه هر قدر هم عقلاني باشد، واجد عوامل عاطفي به عنوان محرك نباشد و نيز بالعكس نمي توان شاهد حالت عاطفي بود مگر اين كه ادراك يا فهم در آن ها مداخله كند.

 


[1] Attitude

[2] Cognitive

[3] Affective

[4] Peake, A

[5] Harris, K

[6] Riggio, H

[7] Weiser, D

توضيحات دانلود

خريد

برچسب ها : مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج , مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج , مباني نظري پژوهش , پيشينه پژوهش , فصل دوم پايان نامه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.