دريافت مستقيم مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي,مرجع فايل آنلاين

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ,فصل دوم مباني نظري و پيشينه پژوهش ,نمونه سوالات آزمون استخدامي اموزش و پرورش تفكيك رسته ها,دانلود پاورپوينت,طرح توجيحي با لينك مستقيم

دريافت مستقيم مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي,مرجع فايل آنلاين

۲۵ بازديد

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

برچسب ها : مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي , مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي, مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي, مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي, مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

 

توضيحات دانلود

درباره اين فايل انتقادي داريد؟

راه هاي تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 

 

خريد

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

در 21 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

 

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اهداف پيشرفت تحصيلي

 

انگيزش:

پژوهشگران همواره از خود مي­پرسند، كه چرا برخي از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختكوش­تر از ديگران به نظر مي­رسند؟چرا برخي از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام مي­دهند، در حالي كه برخي ديگر حتي كتاب درسي را هم باز نمي­كنند؟ چرا برخي از دانش­آموزان راهبردهاي سطحي مانند به ياد سپاري طوطي­وار را به كار مي­گيرند؟ جواب اين سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگيزه فراگيران نياز دارد. مثلا دانش­آموزاني كه مي­خواهند ارزش ماده­ي درسي را بفهمند به احتمال زياد خواندني­هاي محوله را خواهند خواند، راهبردهاي مطالعه پيجيده را به كار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتكي كمك خواسته و در نتيجه به پيشرفت تحصيلي بيشتري خواهند رسيد. دانش روانشناسي در حيطه­ي انگيزش و يادگيري بر يافته­هاي پژوهشي نقش مهمي را در فهم رفتار فراگيران و افزايش توانايي­هاي انگيزشي با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدري گرگري و حسيني اصل، 1389).

انگيزش فرايندي است كه باعث مي­شود كه فعاليت هدفمند راه­اندازي و نچهداري شود(پنتريچ و شانك، 2002) و از رفتارهايي چون آغازگري تكليف، پايداري، صرف تلاش و كوشش استنباط مي­شود. به بيان ساده انگيزش چيزي است كه افراد را به پيش رفتن وا مي­دارد، در حال پيش رفتن نگه مي­دارد و مقاصد را تعيين مي­كند و نه تنها براي ترغيب دانش­آمزان با فعاليت­هاي تحصيلي درگير مي­كند، بلكه براي ميزان يادگيري دانش­آموزان از اطلاعات دريافتي نيز مهم است ( اسلاوين، 2006، ترجمه سيد محمدي،1389).

چشم اندازهاي روانشناختي مختلف انگيزش را از ديدگاه­ها و به شيوه­هاي متفاوتي بررسي و تبيين مي­نمايند. رفتارگرايان بر پاداش­ها و تنبيه­هاي بيروني به عنوان يك سازه­ي كليدي در تعيين انگيزش فراگيران تاكيد مي­كنند، اما انسان­گرايان به جاي تاكيد بر تقويت وتنبيه بيروني، بر رشد و توانايي­هاي فردي، احساس شايستگي، خودشكوفايي وآزادي انتخاب تاكيد مي­كنند و شناخت پرايان منشاء انگيزش را افكار و انديشه­ها، انتظارات و اهداف مي­دانند(بيبانگرد،1386).

2-3-2 تاريخچه جهت­گيري هدف:

مفهوم جهت­گيري هدف در دهه­ي 1980 در نتيجه­ي تحقيقات كارول دوك و همكارانش با كودكان دبستاني مطرح شد. در اين تحقيقات كودكان روي مجموعه­اي از تماليف حل مساله كار مي­كردند. در مرحله­ي اول، اين مسايل ساده بودند و كودكان مي­توانستند آن­ها را با موفقيت حل نمايند. در مرحله­ي دوم، مجموعه مسايل دشوارتري به آنان داده شد.

 

خريد



ساير محصولات ويژه

مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره كيفيت زندگي ( فصل دوم پايان نامه )

مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي M...

مباني نظري و پيشينه پژوهش راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان ( فصل دوم پايان نامه )

مباني نظري و فصل دوم پايان نامه با موضوع جهت گيري زندگي

مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كمال گرايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.