دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها
برچسب ها : دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها , دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها , دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها , دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها , دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها
درباره اين فايل انتقادي داريد؟
راه هاي تماس با ما:
شماره تماس : 09010318948
دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها
در 49 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc
قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه
چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع ارزش ها
افراد نوعاً ارزشهاي خود را با شرايط زندگي خويش مطابقت ميدهند. آنها اهميت ارزشهايي را كه ميتوانند به آساني بدانها دست يابند، بالا ميبرند، و اهميت ارزشهايي را كه پيگيري آنها با مانع مواجه ميشود، پايين ميآورند (كوهن[1]، 2002). بالا بردن ارجحيت ارزشهاي دست يافتني و پايين آوردن ارجحيت ارزشهاي منع شده، در خصوص اغلب ارزشها به كار بسته ميشود. عكس اين مسأله در باب ارزشهايي به وقوع ميپيوندد كه مربوط به آسايش مادي و ايمني هستند. هنگامي كه چنين ارزشهايي با مانع مواجه ميشوند، اهميت آنها افزايش مييابد؛ وقتي اين ارزشها به سهولت به دست ميآيند، آنها تنزل ميكنند. سن، جنس، و تحصيلات، تعيينكننده شرايط زندگي هستند كه ترجيحات ارزشي را تحت تأثير قرار ميدهند (دلخموش، 1386).
2-2-1-1- ديدگاه پارسونز[2]
پارسونز در نخستين نوشتههايش بر اهميت ارزشها در كاهش بينظمي در جامعه تأكيد ميكند، نظر وي در اين زمينه به قرار زير است: «كنشهاي انسان. . . به طور منظم در دو مفهوم قرار ميگيرند كه نه حاصل نزاع همهاند و نه به طور غير قابل پيشبيني دگرگون ميشوند. اين دو ويژگي نظم تنها زماني مي تواند وجود داشته باشند كه همه يا بيشتر اعضاي جامعه داراي ارزشهاي غايي معيني باشند كه اهداف آنان را تعيين و وسايل مجاز نيل به آن اهداف را معيين ميكنند. اين ارزشها، نظم و مفهوم را در رفتار افراد اعمال و تضاد و ناآرامي را در جامعه تهديد ميكنند» (كوهن، 2002).
در نتيجه ميتوان گفت پارسونز بنياد نظم را نه در ساختار اجتماعي بلكه در ساخت نظام كنش مبتني بر ارزشهاي معنادار براي كنشگر كه در نظام شخصيتي فرد دروني و در نظام فرهنگي جامعه نهادينه شده، ميداند. پارسونز با الهام از نتايج كار بيلز[3] و به دنبال تمايزگذاري ميان كاركردهاي دروني/ بيروني و كاركردهاي مصرفي/ابزاري؛ با تقاطع آنها در يك جدول دو بعدي، يك مدلواره كاركردي نظام كنش را به دست داد كه در آن براي مشخص كردن چهار كاركرد اساسي نظام كنش و خواندن آنها در جهت گردش عقربه ساعت از حروف اختصاري A GIL استفاده ميكند كه در آن A نماينده كلمه (سازگاري[4])، G نماينده واژه (دستيابي به هدفها[5])،I نماينده كلمه (يگانگي[6]) و L نماينده كلمه (حفظ الگوهاي فرهنگي[7]) است. پارسونز در قالب طرح AGIL خود قادر است كليه مفاهيم اساسي را از چهار نظام فرعي كاركردي كنش نيز، به منزله يك نظام در نظر گرفته ميشود كه به نوبه خود به عنوان يك نظام بر حسب مدل AGIL به چهار خرده نظام تبديل ميشوند و اين روند تا پايينترين سطح انتزاع ميتواند ادامه داشته باشد. سطوح تحليل پارسونز را ميتوان به صورت ذيل مشخص كرد: 1- اولين سطح: همه نظامهاي زنده كه در بالاترين سطح انتزاع قرار ميگيرند؛ 2- دومين سطح: نظامهاي كنش شامل همه چيزهاي موجود در كنش بنيادي؛ 3- سومين سطح: خرده نظامهاي كنش، شامل نظامهاي شخصيتي، فرهنگي، زيست شناختي(ارگانيستي) و اجتماعي؛4- چهارمين سطح:نظامهاي خرده نظامها، نظام جامعه پذيري (فرهنگي)، نظام اقتصادي و اجتماعي جامعهاي؛ 5- پنجمين سطح: خرده نظامهاي خرده نظامها براي مثال در عرصه اقتصاد شامل: خرده نظام پيمانهاي اقتصادي، خرده نظام سرمايهگذاري، خرده نظام توليد، خرده نظامسازماني و احتمالا اين فرآيند را ميتوان تا بينهايت ادامه داد (كرايب[8]، 1999).
[1] Kohen
[2] Parsones
[3] Bilz
[4] Adaptaion
[5] Goal Attainment
[6] Integration
[7] Latency
[8] Kribe
ساير محصولات ويژه
مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره كيفيت زندگي ( فصل دوم پايان نامه )
مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي M...
مباني نظري و پيشينه پژوهش راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان ( فصل دوم پايان نامه )
مباني نظري و فصل دوم پايان نامه با موضوع جهت گيري زندگي
مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كمال گرايي
- مباني نظري مربوط به متغير عملكرد شغلي
- پيشينه و مباني نظري پايان نامه درباره عملكرد تحصيلي
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درمان مبتني بر پذيرش و تعهد ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري پايان نامه در مورد رفتار شهروندي سازماني
- چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع مسئوليت پذيري
- مباني نظري و پيشينه پژوهش با موضوع راهبردهاي مقابله اي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش صميميت زناشويي
- مباني نظري پايان نامه روانشناسي درباره سرطان
- مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع تعاريف و مدل هاي تاب آوري
- فصل دوم پايان نامه روانشناسي درباره الگوهاي ارتباطي خانواده
- مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج
- مباني نظري و پيشينه پژوهش رضايت زناشويي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درمان شناختي-رفتاري(C.B.T) ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره درمان وجودي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش شادكامي ( فصل دوم پايان نامه )