مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش
برچسب ها : مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش , مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش
درباره اين فايل انتقادي داريد؟
راه هاي تماس با ما:
شماره تماس : 09010318948
مباني نظري پايان نامه در مورد كيفيت در آموزش و پرورش
در 22 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc
قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه
چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كيفيت در آموزش و پرورش
ضرورت و چگونگي ايجاد نظام تضمين كيفيت در آموزش و پرورش
تلاش آموزش و پرورش كشورمان در طي دو دهه گذشته ، بيشتر ، معطوف به افزايش نرخ ثبت نام دانش آموزان لازم التعليم و ابعاد كمي آموزش بوده و در نتيجه اين تلاش ها ، آمار ورودي اين دانش آموزان به بيش از 97 ارتقا يافته است ( يونسكو ، 2003 ). از طرف ديگر ، رشد كمي دانش آموزان با افزايش بودجه و امكانات همراه نبوده و لاجرم ، كاهش كيفيت و افزايش افت تحصيلي را به دنبال داشته است. چنانكه از 97 دانش آموز ثبت نام شده در پايه اول دوره ابتدايي ، تنها 76/0 آن ها در پايه پنجم همين دوره فارغ التحصيل شده اند( همان ). به علاوه ، تحقيقات انجام شده در خلال دو دهه گذشته در كشورمان در پايه هاي مختلف از مشكلات متعددي رنج مي برد ، كه نشان از كيفيت پايين آموزش در اين سطوح دارد ( دادستان ، 1376؛ مجيدي ، 1364؛ موسي پور ، 1370؛ رئيس دانا ، 1371؛ منفرد ، 1369؛ اغرازي ، 1371؛ مبشر ، 1376؛ جوادي ، 1381 ).
از طرف ديگر ، تغييرات ايجاد شده در ساختار جوامع و در نيازهاي آن ها –كه به تبع پديده جهاني شدن پيش آمده است–لزوم تغيير در وظايف كاركردها و نيز اهداف و رسالت هاي آموزش و پرورش را ايجاب مي كند. اين تغييرات اگر چه داراي ابعاد اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي ، علمي و فرهنگي است ، نقش فن آوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي در اين تغييرات بسيار چشمگير است. فن آوري هاي ذكر شده موجب شده است كه مساله زمان و مكان در آموزش براي اولين بار مورد سوال قرار گيرد و ايجاد مراكز آموزشي مجازي نيز اين امكان را فراهم كرده است تا شرايط براي آموزش مداوم كليه شهروندان در سراسر زندگي فراهم گردد. ورود تعدادي زيادي دانش آموز به دوره هاي مختلف آموزش و تعميم اين آموزش به سراسر زندگي ، مشكلات اداري و مالي فراواني را موجب شده و بر كيفيت آموزش تاثير منفي گذاشته است ؛ چرا كه نظارت هاي سابق جوابگوي چالش هاي امروزي نيست و ضروري است كه تضمين هاي جديدي درباره كيفيت آموزش ارائه شود. براي مثال ، ارزشيابي از شيوه هاي جديد ارائه مطالب ( ارائه الكترونيكي ) و يا ارزشيابي يادگيري در موقعيت هاي طبيعي در نظام سنتي ديده نشده است. بنابراين ، سوالات جديدي در مقابل آموزش و پرورش قرار گرفته كه پاسخگويي به آن ها با توجه به صرف به ابعاد كمي آموزش امكان پذير نبوده و ضروري است گه با ايجاد يك نظام جامع « تضمين كيفيت » در جهت بهبود اين آموزش و انطباق آن با شرايط جهاني ، گام هاي اساسي برداشته شود. بعضي از اين سوالات جديد عبارتند از :
1.فعاليت هاي آموزش و پرورش مدارس ما تا چه اندازه از لحاظ كيفي قابل اطمينان است ؟
...
ساير محصولات ويژه
مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره كيفيت زندگي ( فصل دوم پايان نامه )
مباني نظري و نمونه پايان نامه روانشناسي درباره شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي M...
مباني نظري و پيشينه پژوهش راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان ( فصل دوم پايان نامه )
مباني نظري و فصل دوم پايان نامه با موضوع جهت گيري زندگي
مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع كمال گرايي
- مباني نظري مربوط به متغير عملكرد شغلي
- پيشينه و مباني نظري پايان نامه درباره عملكرد تحصيلي
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درمان مبتني بر پذيرش و تعهد ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري پايان نامه در مورد رفتار شهروندي سازماني
- چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع مسئوليت پذيري
- مباني نظري و پيشينه پژوهش با موضوع راهبردهاي مقابله اي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش صميميت زناشويي
- مباني نظري پايان نامه روانشناسي درباره سرطان
- مباني نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع تعاريف و مدل هاي تاب آوري
- فصل دوم پايان نامه روانشناسي درباره الگوهاي ارتباطي خانواده
- مباني نظري پايان نامه در باره ي نگرش به ازدواج
- مباني نظري و پيشينه پژوهش رضايت زناشويي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درمان شناختي-رفتاري(C.B.T) ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش درباره درمان وجودي ( فصل دوم پايان نامه )
- مباني نظري و پيشينه پژوهش شادكامي ( فصل دوم پايان نامه )