كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي
برچسب ها : كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي , كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي

كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي
لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد براي ارتباط با پشتيباني از راههاي زير اقدام كنيد و در كمترين زمان ممكن پاسخ بگيريد: info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || cero.poshtibani@gmail.com || فرم تماس با ما |
كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي
فهرست
عنوان صفحه
1-مقدمه 2
2-سيستم شاسي و بدنه و ترمز پژو 405 3
3-سيستم فرمان هيدروليكي پژو 405 5
4-سيستم فنربندي پژو 405 6
5-سيستم سوخت رساني 9
6-سيستم خنك كار پيكان و پژو 405 11
7-سيستم انتقال قدرت در پژو 405 18
8-جمع آوري موتور 20
خلاصه اي بر ترمزهاي ABS 25
ترمزهاي ضد بلوكه ABS 26
اساس كار سيستم ABS 28
ترمزهاي ABS در خودروهاي سنگين 33
ABS در شركتهاي بزرگ خودروسازي 36
اصول هيدروليك 40
ترمز پر قدرت كلسي – هيز 44
مقدمه
در اين دوره كارآموزي،با وجود استاداني مجرب و تحصيل كرده و وجود اتومبيلهايي از نوع پژو(GLX)و بازديد از قسمتهاي مختلف آن خصوصا موتور، به نكات جديد و جالبي رسيدم.از آنجائيكه در دوران تحصيلي از مكانيسم چنين اتومبيلهايي اطلاع كافي نداشتم براي من بسيار تازگي داشت و جالب بود.
اميدوارم باز هم بتوانم با تلاش و پشتكار خود و كمك شما عزيزان به نكات جديد و آموزنده ديگري دست پيدا كنم.
شاسي و بدنه و ترمز:
دو پنجره جلو و عقب و در واقع مكانهايي كه امكان چرخش الكترود وجود ندارد از جوش مقاومتي استفاده شده است.
ترمز:سيستم ترمز در پژو ديسكي توربين دار و در عقب كاسه ايي مي باشد.
بدين صورت كه يك بوستر يا تقويت كننده از فشار وارده بر روي پدال تاثير مي پذيرد . بر اساس همان روغن را از پمپ بالا به چرخها (4 چرخ) مي فرستد كه در چرخهاي جلو فشار وارده بر روي پمپ اثر كرده و پمپ كه تماس مستقيم با لنت ها دارد باعث فشرده شدن آنها روي ديسك مي شود و باعث توقف مي شود و در عقب فشار روغن روي پمپي بنام كاتوسكا اثر كرده كفشكها را از هر دو طرف به بيرون فشار داده و باعث چسبيدن كفشكها به كاسه مي شود و عمل توقف در چرخهاي عقب نيز صورت مي گيرد.در ضمن مكانيزم ترمز دستي در پژو به صورت سيمي بوده و با كشيدن اهرم ترمز دستي اهرمها باعث چسبيدن كفشكها به كاسه مي شود.شايان ذكر است كه سيستم ترمز در پيكان كاملا شبيه اين سيستم بوده و فقط در چرخهاي جلوي پژو ديسك توربين دار و در پيكان ديسك است.
قسمت تصادف:آن چيزي كه در هنگام تصادف اتفاق مي افتد يكي تاب برداشتن در قسمت شاسي است ولي چيزي كه باعث تعجب است در تصادف هايي كه تخريب آن معمولي مي باشد سقف در جوار ستون هاي بين دو شيشه عقب و جلو تحت خمش و اكثراً به سمت داخل قرار مي گيرد بسته به شدت تصادف كم و زياد مي شود . در ضمن در اكثر تصادفهايي كه جلوي اتومبيل به سختي آسيب مي بيند موتور سالم مي ماند.
در يك تحليل مي توان گفت كه طراحي پژو به صورتي است كه در جريان ضربات نيرو به موتور وارد نمي شود و بيشتر به كناره يا ورودي اتومبيل منتقل مي گردد.
دوماً نيرو به سرنشين وارد نمي شود كه اين امر با ستون هاي محكم كه چهار چوب بالايي پژو هستند امكان پذير مي شود.
فرمان هيدروليكي(GLX):
پژوهاي جديد همگي از سيستم هيدروليك فرمان سود مي برند .در اين سيستم كه از لحاظ ظاهري شبيه سيستم قبلي است تنها يك سيلندر هيدروليكي و همچنين سوراخها و منفذهاي تنظيم پيستون كه روي پيستون قرار دارند را دارا مي باشد.بدين صورت كه علاوه بر در گيري پيستون و شانه ، ميله فرمان سمت راست به سر پيستون متصل شود در نتيجه هر گونه حركتي از پيستون به سمت چپ و راست شدن چرخها ي جلو مي شود.بدين صورت كه روي پيستون 4 سوراخ وجود دارد كه هر كدام نقش خاصي را بر عهده دارند.
با چرخش فلكه فرمان پيستون نيز كه اين منفذها در آن قرار دارند، مي چرخد و سوراخهاي محيطي را در هر شرايط و بطور مختلف تطبيق مي دهد . كه اين تطابق باعث مي شود كه با استفاده از فشار روغن هيدروليك كه در پمپ فرمان آنرا تأيين مي كند پيستون به نرمي و راحتي به چپ يا راست حركت مي كند و اين امر موجب مي شود كه چرخش راحت تر و نرمتر در حالت سكون صورت بگيرد.
سيستم فنربندي پژو:
سيستم فنربندي پژو: سيستم فنربندي پژو در جلو مقابل بازوهاي عرضي و فنر هاي مارپيچ است و در عقب بصورت بازوهاي طولي و فنرهاي از نوع ميله پيچشي .
در سيستم تعليق براي هر چرخ يك دستگاه جداگانه در نظر گرفته شده است كه در هر طرف شامل فنر مارپيچ و كمك فنر تلسكوپي و يك ميله موج گير مي باشد .
در ضمن اهرمها و اتصالات عرضي مربوط به سيستم تعليق در عقب پژو 405يك سيستم منتقل است و به نام بازوهاي دنباله دار معروف است .نام دنباله اي به اين جهت به اين اعضاء داده مي شود كه ظاهراً دنبال اتومبيل كشيده مي شود و همانطور كه گفته شد در اين سيستم از بازوهاي دنباله اي و فنرهايي از نوع ميله پيچشي ديده مي شود . اين نوع فنرها به شكب ميله اي با دو سر هزار خار دار است كه از طريق اين هزارخارها يك سر آن به نقطه اي از شاسي و سر ديگر آن به يكي از اتصالات فنر بندي متصل مي شود . با حركت چرخ و اتصالات فنر بندي به بالاي پائين ميله تحت پيچش قرار گرفته و حالت فنر يت آن با حركت چرخ مقابله مي كند كه به صورت عرض قرار گرفته استفاده مي شود .جلو پيكان مستقل و عقب پيكان از نوع فنر شمشي است (برگي) و تعليق غير مستقل است و در پژو هر دو مستقل است .
برچسب ها : كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي , كار اموزي درمجتمع كار گاهي دانشگاه ازاد شهر مجلسي